slimme tandenborstel

Iedereen weet dat het belangrijk is om goed te poetsen. Toch is het lastig om in de gaten te houden of je alle tanden en kiezen wel goed gepoetst hebt. De komst van de slimme tandenborstel brengt hier verandering in.

Goed poetsen

Tijdens het tanden poetsen zullen veel mensen zich afvragen of ze nu alle delen van het gebit goed gereinigd hebben. Het schoonhouden van het gebit is met een elektrische tandenborstel vaak al gemakkelijker dan met een gewone tandenborstel. Een elektrische tandenborstel kan immers een seintje geven wanneer er lang genoeg gepoetst is. Lang genoeg betekent echter nog niet dat alle delen goed gepoetst zijn.

Nieuwe tandenborstel

Om mensen hierbij te helpen, komen zowel Oral-B als Kolibree dit jaar met een slimme tandenborstel. Deze kan via Bluetooth verbinding maken met een smartphone. In combinatie met een speciale applicatie kan de voortgang van het poetsen in de gaten gehouden worden. Op de applicatie is tijdens het tanden poetsen bijvoorbeeld te zien welke delen nog gepoetst moeten worden en of de gebruiker te hard drukt met de tandenborstel.

Persoonlijke aandachtsgebieden

Een groot voordeel van de slimme tandenborstel en app is dat tandartsen via de app aandachtsgebieden in kunnen voeren. Is bijvoorbeeld tijdens een controle naar voren gekomen dat een patiënt de hoektanden beter moet poetsen, dan kan de tandarts dit via de app doorgeven. Tijdens het poetsen met de slimme tandenborstel controleert de app of er daadwerkelijk genoeg aandacht aan de probleemgebieden wordt gegeven.

Minder gaatjes

Door de probleemgebieden in de app in te voeren, wordt een patiënt er iedere dag opnieuw aan herinnerd welke delen beter gepoetst moeten worden. Zo maakt deze slimme tandenborstel het dus gemakkelijker om het gebit goed te poetsen en schoon te houden. Het voorkomen van gaatjes wordt hiermee weer een stukje eenvoudiger.

Vind je dit artikel interessant? Like en deel het met anderen!

Gerelateerde artikelen

    Contactformulier

    Wilt u een afspraak maken of meer informatie over (de kosten van) een van onze behandelingen? Vult u dan het contactformulier in. Ons streven is om u dezelfde dag nog terug te bellen of te mailen.

    Klik hier om u zich in te schrijven als nieuwe patiënt


    Mogen wij u via WhatsApp benaderen? (verplicht)
    JaNee

    Hoe heeft u ons gevonden? (verplicht)
    via Googlevia FacebookIk ben al patiëntMond-tot-mondAnders