” Ik kreeg zelfs complimenten voor het noodgebit, dat het er goed uitzag en opgeknapt zou worden. Nu met het goede gebit erin, is hetzelfde verhaal. Dus wat dat betreft is er wel vooruitgang geboekt. “

Hofman

Piet H.

Gebitssituatie:

  • Jarenlang verslechterd gebit
  • Vanaf jongsaf geen tandverzorging

Oplossing:

  • Totaal extractie
DentalZorg      Kunt u zich voorstellen?
Piet 

 

  “Mijn naam is Piet Hofman. Ik woon in Zaandam en ben geboren in Leeuwarden, Friesland. Inmiddels ben ik 73 jaar oud.”
DentalZorg      Kunt u ons vertellen over de staat van uw gebit?
Piet    “In mijn jeugd begon het al. Ik kom uit een groot en arm gezin, vooral in de jaren ’50, toen had ik zelfs nog nooit van een tandenborstel gehoord, dus tandenpoetsen was er niet bij. Later, bij de schooltandarts, werden eerst mijn melktanden getrokken en daarna mijn gewone gebit dat verwaarloosd was. Op latere leeftijd begon ik met een frame, maar moesten er toch nog tanden worden verwijderd, vandaar het frame. Uiteindelijk belandde ik hier, waar ik goed werd voorgelicht. Ik had zelf al voorgesteld om een prothese te willen. Een Poolse tandarts, een dame beneden, raadde aan om mijn eigen gebit te behouden. Maar op een gegeven moment moest er weer een kies uit, en toen kwam ik weer hier en stelde tandarts Humphrey voor om toch een prothese te nemen. Eigenlijk was ik er zelf al mee bezig, dus ik zei: ‘Oké, laten we dat doen.’ Een afspraak maken en klaar was het.”
DentalZorg    Hoe bent u bij ons terechtgekomen? 
Piet    “Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit naar de tandarts ging. Dus toen ik op een gegeven moment toch een tandarts nodig had, reed ik regelmatig langs deze praktijk. Zeker in die tijd, want ik werkte destijds bij de politie en was vaak aan het surveilleren. Dan zag ik deze tandartspraktijk hier en besloot me aan te melden beneden. Dat was al heel lang geleden, tot oktober, en toen kon ik hier terecht.”
DentalZorg    Wat was uw eerste indruk? 
Piet    “Ja, de praktijk ziet er altijd keurig verzorgd en netjes uit.”
DentalZorg    Hoe verliep de behandeling?
Piet    “Nou ja, dat zijn er toch wel heel wat geweest, natuurlijk vullingen, trekken, en op een gegeven moment ook weer een frame. Dat is allemaal, vind ik, naar tevredenheid verlopen. Ja, tot op het moment dat alles eruit moest natuurlijk”

 

DentalZorg    Wat vindt u van de verhouding tussen prijs en kwaliteit?
Piet    “Ja, nou ja, de tarieven, daar ben ik niet echt op de hoogte van natuurlijk. Ik ben verzekerd bij CZ en had een aanvullende tandartsverzekering, toen nog. Dus, voor mij is het allemaal zo’n 100 procent gedekt, op een kleinigheid na. Dus, wat die tarieven betreft, kan ik niet echt zeggen of het hoog of laag is.”
DentalZorg    Hoe verliep onze communicatie? 
 

Piet 

 

  “Dat is altijd keurig en netjes en beleefd, zowel aan de balie als tijdens afspraken. Als ik een afspraak had, werd ik keurig op de hoogte gesteld en herinnerd. Dus ja, ik ben tevreden, misschien een beetje cliché, maar…”
DentalZorg    Zou u ons aanbevelen aan anderen? 
Piet    “Ja, voor zover men niet al elders natuurlijk een tandarts heeft. Mijn kinderen en kleinkinderen wonen allemaal in Assendelft en zitten daar bij een tandarts. Maar mocht het ter sprake komen, ben ik hier altijd met tevredenheid behandeld, dus ja.”
DentalZorg    Wat wilt u nog delen over uw ervaring?
Piet    “In ieder geval, zelfs al had ik er al achter gestaan dat het moest gebeuren. Toen het net was getrokken, dacht ik al dat het er goed uitzag. Ik kreeg zelfs complimenten voor het noodgebit, dat het er goed uitzag en opgeknapt zou worden. Nu met het goede gebit erin, is hetzelfde verhaal. Dus wat dat betreft is er wel vooruitgang geboekt. Mijn complimenten aan de tandarts in dat opzicht.”