Wat te doen als u niet tevreden bent?
De meeste cliënten zijn tevreden over hun tandarts, behandelaar of specialist. Desondanks kan het voorkomen dat u van mening bent dat u verkeerd of onzorgvuldig bejegend of behandeld bent. Omwille van het waarborgen van een goede dienstverlening heeft DentalZorg een klachtenregeling opgesteld.
Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. DentalZorg werkt graag mee aan de oplossing van uw klacht. Voordat u een klacht indient, verzoeken wij u eerst om ons klachtenreglement en algemene voorwaarden aandachtig door te nemen. Wilt u alsnog een klacht indienen? Dan biedt DentalZorg u verschillende mogelijkheden aan om uw klacht kenbaar te maken:
– Direct, ter plaatse aan de betrokken specialist of medewerker, eventueel in het bijzijn van een afdelingshoofd.
– Via het klachtenformulier op onze website.
– Schriftelijk per e-mail.
– Schriftelijk per brief.
Communicatie rondom de klacht en de behandeling daarvan
– De meeste klachten berusten op een communicatiestoornis of niet volledige informatieverstrekking en kunnen snel en ter plekke worden opgelost. Het is daarom raadzaam om eerst aan de betrokken behandelaar de gelegenheid te geven uw klacht af te handelen.
– Komt u er samen niet uit, dan dient u uw klacht altijd schriftelijk in te dienen.
– Binnen 3 werkdagen ontvangt u van onze klachtenfunctionaris een ontvangstbevestiging
– Binnen 14 werkdagen informeren wij u over het verloop en de procedure van uw klacht.
Klachtenfunctionaris
Onze klachtenfunctionaris draagt bij aan het optimaliseren van de werkprocessen rondom de klachtenprocedure. De klachtenfunctionaris is tevens belast met het bewaken van de voortgang van de behandeling van de ingediende klachten. Onze functionaris draagt zorg ervoor dat de ingediende klachten, afhankelijk van de aard daarvan, bij de betrokken behandelaar terecht komen. De klachtenfunctionaris kan ook onafhankelijk optreden tussen u en de betrokken behandelaar om tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te kunnen komen.